Vi är alla lika

Det blir så uppenbart hur lika vi är när vi kommer nära varandra, kanske inte för nära för då ser vi sällan bra. Det måste var lite distans.
Jag tänker på Facebook nu, detta märkliga fenomen eller monster eller fluga som aldrig verkar villa flyga sin väg. Jag vet inte hur många gånger jag har sett vänner, (som jag inte känner mig särskilt lika med), uppdaterat sin status med ibland hela meningar som jag sagt eller tänkt. Då handlar det inte om ”litterärstöld” :-), utan snarare att man trots att man är väldigt olika så tänker vi alla väldigt lika.

Igår började jag tänka på meningen: ”Klart grabben ska ha en husvagn”, vet inte varför eller var den kommer ifrån eller vad den betyder.. Tycker om meningen och tänkte att jag kanske skulle starta en grupp på Facebook som heter ”Klart grabben ska ha en husvagn”. Skulle kunna vara en helt meningslös gupp men kanske skulle den glädja någon.
Jag gjorde en sökning på ”klart att grabben ska ha en husvagn” och fick till förvåning upp att det redan fanns två sådana grupper på Facebook inte så stora den ena hade 41 medlemmar den andra 11, först blev jag lite lätt irriterad, väldigt lätt måste tilläggas. Någon hade tänkt samma sak som jag, men jag gick ändå med i båda grupperna.
Det är mycket som blir uppenbart på fejjan, framförallt att vi är så väldigt lika du och jag och även dom där.

Men det bästa med Fejjan är att jag som är grymt dålig på namn har fått ett ypperligt verktyg att träna namn på mina vänner. Både för- och efternamn och bild finns ju här. Jag kan sitta hela kvällar och plugga namn, göra grupper med folk som har samma namn.

Ja nu blev det skarv på slutet men sant är att jag har lärt mig flera namn på folk jag känt, då oftast efternamn. Säkert har någon gjort samma sak, lärt sig namn alltså. Kanske mitt namn.

Jag heter ju Nilsson...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar