Thåström var magnifik!









Jag hade som så många velat se Thåströms konsert på Orionteatern men biljetterna tog slut redan på en kvart. Men jag vet att det ibland släpps biljetter en timme innan start.

Igår när jag kom hem efter att varit på julbord med jobbet var jag tveksam om jag överhuvudtaget skulle kunna ta mig ur soffan, jag hade ätit för mycket julmat. Men halvslumrade gick jag ändå in på Tickster på mobilen och klockan var 17.35 när jag till min stora förvåning såg att det fanns en ledig biljett till kvällens konsert på Orion. Jag köpte den direkt och allt gick väldigt snabbt. Snabbare än för de flesta som skulle dit för jag var en av de första gästerna som klev in på Orion.
Entrén öppnade 18.30 och konserten började strax efter 20. Tröttheten efter julbordet var bortglömd.
Konserten var dessutom bättre än jag trott. Att Thåström trots sina 65 år kan ha sådan energi och vara så bra är helt obegripligt. En kul blandning av låtar, några som jag lyssnade på som ung t ex Die Mauer, och CC Cowboys, det hela var en bra blandning av gammalt och nytt. En hel del nostalgi - liv. Bandet var ruggigt bra, fantastiskt ljud och en helt magnifik ljusshow, en extra stjärna till ljusteknikerna!!
När Thåström med band blivit inropat för ett extranummer kommer Thåström tillbaka med BRUNO K ÖIJER som läser en av sina dikter till publikens jubel. Nu slås jag även av att det var just på Orion som jag såg Bruno K Öijer live för första gången ca 25 år sedan. Nu är jag tillbaka i min soffa och tänker vad var det som egentligen hände igår?
Allt var magi på många nivåer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar